Verzenden van kledingstukken

Webshops die kleding verkopen hebben verschillende opties om de verkopen te versturen. Kleding is opvouwbaar, stapelbaar en niet kwetsbaar. Webshops verzenden kleding op verschillende manieren. De meest gebruikte type verpakkingen worden in dit blog beschreven.

Plastic zak

Dit is een verzendwijze waarbij men een plastic zak gebruikt om de verkopende goederen in te verzenden. De plastic zak kan zo geplakt worden dat het pakket eventueel door de brievenbus kan. Echter is het plastic niet heel milieubewust, omdat men in de fysieke winkel wel moet betalen voor een plastic tasje. Duurzaam ondernemen is een grote trend tegenwoordig waar veel bedrijven mee bezig zijn. Onlangs hebben wij een poll gemaakt op onze Facebookpagina. Hiernaast zie je het resultaat van deze poll. 

Brievenbusdoos

Een brievenbusdoos is een geschikt type doos voor platte en kleine producten. Met een stuk tape wordt deze gesloten. Door te kiezen voor een binnenmaat tot 315x255x23 mm (LxBxH), zullen de postorderbedrijven het tarief van een brievenbuspakket berekenen. Dit is gunstig voor de marges van bedrijven. Naast kleding kan het bedrijf ook sieraden aanbieden. Sieraden zijn kwetsbaar en fijn van formaat. Door de extra bufferrandjes van de brievenbusdoos aan weerszijden is het product goed beschermd tijdens het transport.  

Met een doos op maat kunt u duurzaam ondernemen, de customer experience versterken en merkbekendheid creëren.

Postdoos

Door het ontwerp is de postdoos een zeer stevig ontwerp. Het doosje kan gemakkelijk in elkaar gevouwen worden. De postdoos is zoals de naam al zegt geschikt als verzenddoos. Wij adviseren je om dan wel te kiezen voor de 3 mm kwaliteit en de klep voor de zekerheid te sluiten met tape. De postdoos kan bedrukt worden op het deksel.

Met een doos op maat draag je bij aan het milieu. Met zo min mogelijk loze ruimtes in de transporteenheden, kost het transport zo min mogelijk energie per product. Met als resultaat minder productverlies en vervuiling tijdens het transport.

Vouwdoos

De vouwdoos mag niet ontbreken in deze lijst. Het is het meest gebruikte type doos en zeer populair als verzendverpakking door zijn eenvoud. De bruine vouwdoos kan gemakkelijk met tape gesloten worden. Voeg een bedrijfslogo toe aan de twee lange zijden voor herkenning bij jouw klanten. Kleding webshops kunnen naast kleding ook schoenen in het assortiment hebben. De vouwdoos is een stevige verzendverpakking om schoenendozen in te versturen.

Vergeet ook niet om aandacht te besteden aan de binnenzijde van het pakket om de unboxing experience te versterken. De ultieme experience is het overtreffen van de verwachtingen van de klant in combinatie met persoonlijkheid. In ons blog Think inside the box lees je onze tips die je kunt toepassen om de klantervaring te versterken.

Kledingwebshops hebben in het algemeen te maken met een groot percentage aan retourzendingen. De verpakking moet dan ook geschikt zijn om de producten retour te laten sturen. Uit onderzoek is gebleken dat het grootste gedeelte van de ondervraagden heeft aangegeven dat zij de producten in de originele verzendverpakking terugsturen. Stevigheid en gemak zijn van groot belang. In ons blog retourneren kun je de uitkomsten van het onderzoek lezen en meenemen in jouw keuze van de verzendverpakking.